[ 165 posts ] 

Forum index » Biohazard » Modern Biohazard

Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Next
PostPosted: Mar 04, 2010 16:02 
Offline
Big Truth
Biohaze Supporter
User avatar

Joined: Jun 2, 2007
Location: Northants, UK
Favorite title: Biohazard 4
Now playing: RE: Revelations
Outbreak ID: LOL
PSN: BigStu1981
XBL: i r punish0rz
Was just having a little exploration myself to find the first two agitators and can't find the little shits anywhere! Must've blown up about a dozen rocks looking for them haha

Excellent expansion. It quite literally is the extended game of Mercs that i'd expected, great stuff.

_________________
Image
"I generally like to think of Stu as the guy who kinda says what the rest
of us can't always do ourself. Maybe not exactly the type of poster we
need, but the kind we deserve! You know, like the speech Gordon gives
his son at the end of The Dark Knight?"
Carnivol, June 2010

I am the cause of all your problems...


Back to top
 Profile

PostPosted: Mar 04, 2010 16:53 
Offline
Mikami's Head
Mikami's Head
User avatar

Joined: Oct 1, 2009
Location: Kuwait
Favorite title: Biohazard 3 Last Escape
Now playing: Resident Evil 5 Gold Edition
PSN: FiXalaS
3DS: 017314164513
Lol .. & I thought it's so easy to get ..
,,
Waiting US PSN....


Back to top
 Profile

PostPosted: Mar 04, 2010 17:27 
Offline
"I need a herb!"
"I need a herb!"
User avatar

Joined: Feb 15, 2010
Location: California
Favorite title: Biohazard (Rebirth)
Now playing: RE: Mercenaries 3D
PSN: monsterjulian
Damn when is DE released for PS3????

_________________
Idk my BFF Jill?


Back to top
 Profile WWW YIM

PostPosted: Mar 04, 2010 17:36 
Offline
Fur Ball
"You did a fine job."
User avatar

Joined: Aug 21, 2008
Location: Raccoon City
Favorite title: Biohazard Outbreak File: 2
Now playing: Dota 2 and WoW: Panda Edition.
XBL: foxyareku
zombiejulian wrote:
Damn when is DE released for PS3????


Today? It's up right now?
At least that's what I heard.

_________________
Image


Back to top
 Profile WWW

PostPosted: Mar 04, 2010 18:22 
Offline
"I need a herb!"
"I need a herb!"
User avatar

Joined: Feb 15, 2010
Location: California
Favorite title: Biohazard (Rebirth)
Now playing: RE: Mercenaries 3D
PSN: monsterjulian
FoxyAreku wrote:
zombiejulian wrote:
Damn when is DE released for PS3????


Today? It's up right now?
At least that's what I heard.


Sadly its not. Checked like 3 times already.
It comes out today but idk what time tho. I hate PS3 Thursday Updates
so annoying how WE have to wait while everyone has fun.

_________________
Idk my BFF Jill?


Back to top
 Profile WWW YIM

PostPosted: Mar 05, 2010 0:43 
Offline
Monster
Biohaze Moderator
User avatar

Joined: Feb 16, 2009
Location: Scarborough, Ontario, Canada
Favorite title: Biohazard 2
@ Stu and Chris

The first one, the hard one to get by, should show up when you finish off all enemies in the first area up to the point where you need both players to kick open the door. When you do, he should show up in the area behind the trick at the very beginning (you'll get a cutscene naturally with him showing up).

The 2nd one is arguably the hardest one to notice. When you reach the final part of the whole section with the two cannons beside each other (given that you clear out all enemies everywhere in the whole section), use a cannon and look up at the area above the gate you came through. You'll see guys with riot shields, shoot them, wait a bit for more to show up until the agitator makes his entrance.

The final one is the easiest to come by. Just take out all enemies in the heliport area until you get an agitator with two fat majinis show up via the elevator.



SG79 has received a thanks from: Stu
Back to top
 Profile

PostPosted: Mar 05, 2010 4:51 
Offline
Veteran Contributor
Veteran Contributor
User avatar

Joined: Nov 3, 2005
Location: Miami
Favorite title: Biohazard 4
PSN: dvader654
Another great DLC episode for RE5. This was intense, they throw almost everything at you. You basically get a sample of every type of weapon and there are uses for each. The setpieces are huge in scope and well done. Though I feel this episode suffered from the same things RE5 did, which is that some of the areas were so huge that it didn't allow for that careful paced gameplay of RE4. The main area of DE is so huge I was kind of like "which way do I go". Enemies would pour in from everywhere with no real rhythm to it. The rocket launcher stuff was good, but honestly I feel Separate Ways handled it better. The action is much more fun with a real life partner as the AI is rather usless in this episode, it is good for support but it can't help with strategy and stuff. I love that every time you play you randomly get different enemies, almost all types show up. The final area was like a smaller scale mercenaries game, really fun and intense. I was kind of hoping for some helicopter shooting action but sadly it was just a cutscene.

I like Josh a lot in this, he has some sweet melee attacks. The real star of this is Doug, the suave helicopter pilot that tries to hit on Jill. He has such a badass moment at the end before he meets the same fate as every RE helicopter pilot. :lol: Didn't notice much of anything in terms of story unless I missed a file somewhere.

Capcom did a good job with these DLC episodes, nice contrast between the two. This one is easily going to be the more replayable one, getting high scores is going to be fun has hell. In terms of which one I like more I give the slight edge to LiN because I liked that location much more, it tried some new things, had a new enemy and boss fight. Overall though Separate Ways is better than both of these combined, RE4 is on a different level even when comparing extra scenarios.


Back to top
 Profile YIM

PostPosted: Mar 05, 2010 6:30 
Offline
Big Truth
Biohaze Supporter
User avatar

Joined: Jun 2, 2007
Location: Northants, UK
Favorite title: Biohazard 4
Now playing: RE: Revelations
Outbreak ID: LOL
PSN: BigStu1981
XBL: i r punish0rz
Does anyone know if there's any relevance to all the piles of rocks that you can blow up? Was only able to find hidden items, is there anything else?
SG79 wrote:
The first one, the hard one to get by, should show up when you finish off all enemies in the first area up to the point where you need both players to kick open the door. When you do, he should show up in the area behind the trick at the very beginning (you'll get a cutscene naturally with him showing up).
That explains a lot! I was almost certain that the Majinis would respawn infinitely, so i'd given up on that avenue of investigation! Will go back at both of them tonight! Thanks man!

_________________
Image
"I generally like to think of Stu as the guy who kinda says what the rest
of us can't always do ourself. Maybe not exactly the type of poster we
need, but the kind we deserve! You know, like the speech Gordon gives
his son at the end of The Dark Knight?"
Carnivol, June 2010

I am the cause of all your problems...


Back to top
 Profile

PostPosted: Mar 05, 2010 7:50 
Offline
Mind Reader
Biohaze Supporter
User avatar

Joined: Jul 17, 2008
Location: Ohio
Favorite title: Biohazard (Rebirth)
Now playing: Skullgirls
XBL: JET SET DLZZY
Ok we had loads of trouble with the first agitator, but sit in the first area and kill enemies untill they stop coming, wait a verry long time to make sure no more will come, then open the key door and do the assist jump. He should show up 100%

_________________
ImageImageImageImage


Back to top
 Profile

PostPosted: Mar 05, 2010 7:55 
Offline
Big Truth
Biohaze Supporter
User avatar

Joined: Jun 2, 2007
Location: Northants, UK
Favorite title: Biohazard 4
Now playing: RE: Revelations
Outbreak ID: LOL
PSN: BigStu1981
XBL: i r punish0rz
Yeah i just had a quick go to see if i could at least trigger him when i play later...and yeah, basically as you both have said. Just hang around for a bit!

_________________
Image
"I generally like to think of Stu as the guy who kinda says what the rest
of us can't always do ourself. Maybe not exactly the type of poster we
need, but the kind we deserve! You know, like the speech Gordon gives
his son at the end of The Dark Knight?"
Carnivol, June 2010

I am the cause of all your problems...


Back to top
 Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  Share on Facebook Twitter
 [ 165 posts ] 

Forum index » Biohazard » Modern Biohazard

Go to page Previous  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 17  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


Search for:
Jump to:  

cron

Biohaze.com
Powered by
phpBB © 2000-2014